Disturbingly Delicious The Wonderful Taste of Life

Sunday Lunch with….Any

Decembrie. A mai trecut o saptamana si ne apropiem cu pasi repezi de Craciun. Moment magnific. Bucurie, cadouri , familie.

Dar pana la Craciun ne bucuram acum de un alt pranz cu prietenii. E momentul Sunday Lunch ;)

Astazi avem un invitat tare drag mie, Any , care din a ei bucatarie ne incanta cu fel de fel de retete una mai buna ca alta.

Pe Any am cunoscut-o intamplator prin intermediul Mayei. De vina a fost Cheesecake-ul cu gorgonzola  , reteta care m-a tentat de cum am vazut-o si  care ne-a placut foarte mult. De cum am pasit in bucatara ei mi-a fost drag sa ma intorc stiind ca mereu gasesc ceva bun. Blogul lui Any, blog bilingv, este un blog frumos, ordonat, plin de informatii utile si retete una si una. Am incercat mai multe din retetele ei caci multe sunt pe gustul meu si toate au fost bune!bune! .

O admir pentru pasiunea pe care o pune in tot ce face, pentru modul incare ne prezinta retetele si pentru ca gaseste timp sa faca ceea ce ii place.

Daca nu ati facut-o pana acum, va sfatuiesc sa ii pasiti pragul si sa va convingeti singuri de talentul dragei noastre Any.

Sa lasam vorba si sa vedem povestea lui Any si ce bunatati  ne propune la pranz.

§§§

Sunday Lunch cu Any

Cand am fost invitata sa particip la initiativa Dianei, “Sunday Lunch”, m-am bucurat enorm de mult…dar va avertizez ca nu sunt o naratoare de felul meu.

Pe Diana o cunosc de cateva luni. Mi-a fost usor sa o indragesc pentru ca-i indragesc retetele. Sunt exact pe gustul meu, iar pe doua dintre ele le-am si probat vara asta si ne-au si placut foarte mult: salata de andive, pere, nuci si gorgonzola si strawberry curd.

Pranzul de duminica acasa la noi nu e niciodata la fel. Ori dormim pana mai tarziu si in cazul asta luam un mic dejun mai mult decat copios si sarim deci peste pranz, ori avem parte de un pranz complet. Deci trecem de la o extrema la alta :)! Dar important e ca suntem multumiti in ambele cazuri si suntem degajati, ca doar e duminica si suntem pe deplin scuzati daca stam pana mai tarziu in pijamale sau daca mancam mai mult decat de obicei.

Meniul il gandesc intotdeauna de dinainte, in asa fel incat sa am timp sa cumpar tot ce-mi trebuie, sa nu lipseasca nimic.

In cazul asta, imi place sa ma trezesc duminica dimineata devreme, cu gandul ca am de gatit bucate mai alese. Imi place linistea, cand inca strada nu-i animata de masini.

Primul lucru pe care-l fac e sa pun cafetiera pe foc. Am redescoperit de o bucata de vreme farmecul cafelei facuta la moka, pe foc. Masina electrica de cafea am pus-o in dulap de ceva vreme, de dinainte de vara. Ador sa simt mirosul de cafea ce inunda incet incet bucataria. Micul dejun il iau intotdeauna, fara el nu ma pot pune-n miscare.

Dupa ce am luat micul dejun si am savurat cafeaua, urmatorul lucru pe care l-am facut, a fost sa framant aluatul pentru paine si apoi sa-l pun la crescut. Sotului meu ii place foarte mult painea facuta in casa, e adevarat nu fac intotdeauna, dar duminica e parca si mai speciala daca avem paine de casa la masa.

Va prezint asadar cu mare placere pranzul de duminica trecuta.

Ca gustare am avut cate o stea din mamaliga cu gorgonzola si miez de nuca. E o idee excelenta de aperitiv cald. Mamaliga poate fi preparata inainte. Se pune calda intr-o tava unsa cu unt. Stratul de mamaliga ar trebui sa aiba aceeasi inaltime cu inaltimea formei cu care o veti taia. Cand e rece se taie cu forma preferata, eu am taiat-o cu o forma de biscuiti. Mi-a placut ideea de stea, poate din cauza sarbatorilor care se apropie cu pasi repezi. Am pus cele doua stele pe o tava acoperita cu hartie de copt, deasupra am pus cuburi de gorgonzola si am dat la cuptor pana ce branza a inceput sa se topeasca, dar nu de tot.

Deasupra am pus apoi cate un miez de nuca. Delicios. Numai bun de deschis apetitul :).

Am continuat cu cate o portie de spaghetti cu fistic si gorgonzola. Delicioase, mai ales pentru cine adora fisticul ca mine, dar poate le cunoasteti deja pentru ca am mai vorbit despre ele aici.

Felul de baza a fost ceva extraordinar de bun. Am mai facut iepure umplut pana acum , diverse variante.

Pe blog v-am prezentat varianta de iepure umplut cu pancetta pere si smochine seci. Extrem de bun, l-am facut de Craciun anul trecut si l-am mai facut in alte ocazii pentru oaspeti, etc. A placut la toata lumea de fiecare data.

Varianta de azi a fost woooooow! Serios, nu glumesc. Sotul meu nu mai inceta cu laudele. Dar va las pe voi sa descoperiti si cine stie poate il si incercati.

Poate sta foarte bine pe masa de Craciun si va asigur ca va fi foarte laudat!

Nota: dupa ce se scoate din cuptor, se lasa sa se odihneasca nitel, nu-l taiati fierbinte.

E extrem de bun a doua zi, poate chiar mai bun,  deci merge facut de pe-o zi pe alta si pastrat in frigider. Se incalzeste si se taie felii.

Sunday Lunch cu Any

By Diana, December 2, 2012

• Iepure dezosat umplut cu carne măcinată, prosciutto crudo și fistic
  • Cartofi duchesse

Ingredients:

Instructions:

Iepure dezosat umplut cu carne macinata, prosciutto crudo si fistic

Se dezoseaza iepurele si ca sa faceti operatiunea asta va puteti ghida dupa filmuletul pe care l-am pus aici. Mie mi-a reusit intotdeauna cu succes, deci se poate.

Daca nu va incumetati,cred ca macelarul vostru se incumeta cu siguranta, ca doar e meseria lui. Rugati-l sa va dea impreuna cu iepurele, oasele si ficatul, ca doar le-ati platit.

Cu oasele de la iepure, impreuna cu un morcov, o ceapa, o tija de telina si boabe de piper negru, se face o supa care va servi mai tarziu.

Carnea macinata de vita se amesteca cu ficatul de iepure (pe care l-am prajit initial in putin ulei, iar apoi l-am taiat bucati), mortadella taiata bucatele, oul, mararul, parmigiano, sare, piper, catelul de usturoi presat.

Se amesteca bine de tot la robotul cu lame asa incat sa rezulte o compozitie fina. Eu l-am amestecat la Termomix.

Iepurele dezosat se spala, se usuca cu hartie de bucatarie si se intinde pe un fund de lemn. Il acoperim cu hartie de copt si il batem nitel, dar doar acolo unde carnea e mai multa (picioarele de dinapoi de exemplu).

Il saram lejer (in functie de cat de sarat e prosciutto crudo si de cat de sarata e compozitia de carne), il piparam si il acoperim cu feliile de prosciutto aliniate frumos, putintel suprapuse.

Deasupra intindem compozitia de carne, dar nu chiar de la margine, incepem mai din interior cu cativa cm, in asa fel incat cand inchidem ruloul sa nu scapam carnea pe dinafara. Se presara fisticul macinat grob, se inchide cu grija ruloul si se leaga cu ata de bucatarie.

Se pune ruloul intr-o tava care apoi va merge la cuptor cu ceva ulei ev de masline, pe foc si se lasa sa prinda culoare,pe-o parte si pe alta.

Se da apoi la cuptor la 180 de grade (preincalzit) timp de o ora. Din cand in cand se adauga cate un polonic de supa fierbinte.

Se scoate din cuptor, se indeparteaza ata de bucatarie si se lasa nitel sa se odihneasca

Repet, si a doua zi e la fel de bun, magnific!

Ca garnitura am optat pentru Cartofi duchesse

Cartofii se curata, se taie bucati si se pun la fiert cu putina sare.

Cand au fiert, se scurg de apa, se adauga untul bucatele, parmigiano, sarea, piperul, un praf de nucsoara si se paseaza.

Se adauga galbenusurile pe rand si se amesteca bine cu o lingura de lemn, dupa fiecare.

Se pune compozitia intr-un sac a poche si se formeaza cartofii duchesse pe o tava acoperita cu hartie de copt. Eu am facut forme mai mari si mai mici, adica m-am jucat un pic :).

Se dau la cuptor la 200 de grade pana ce prind culoare.

Ca si in cazul iepurelui, cartofii duchesse sunt buni si a doua zi reincalziti la cuptor.

Se serveste totul cu paine proaspata si binenteles alaturi de un pahar de vin rosu bun pe care am uitat sa-l pozez.

Asta a fost pranzul nostru de duminica si sper ca v-a placut!

Pofta buna!

Print Friendly, PDF & Email

O alta poveste, un alt pranz de duminica.
Ati vazut?!?! Ce va spuneam? Aceasta este Any! Cum sa nu iti fie draga?! Stiam ca ne va propune ceva deosebit  dar nu ma asteptam la atatea deliciosenii. Daca pranzurile de duminica in casa Any sunt asa, mai ca mi-ar face placere sa particip si eu la astfel de ospete luculiene.
Multumim Any pentru povestea frumoasa a pranzului vostru si iti doresc o duminica placuta.

Iar voi, fuguta, dupa pranz, poate lasati goana dupa cadouri pe altadata si mergeti in vizita la Any sa va inspirati pentru masa de Craciun ;)

O duminica frumoasa si un pranz delicios oriunde va aflati!

Print Friendly, PDF & Email

11 Responses to Sunday Lunch with….Any

1. Iti multumesc mult de tot pentru invitatie, pentru vorbele frumoase si imi face mare placere sa fiu prezenta aici la tine pe blog! Iti doresc mult succes si de-acum inainte, Sunday Lunch e o initiativa frumoasa, iar tu esti o gazda perfecta!

2. Diana, bine spus! Aceasta este Any! Nu cred ca e cineva care nu-si doreste sa fie prezent la masa sa!